Contoh Surat Rasmi Tidak Hadir Ke Sekolah

on Sunday, August 26, 2012

Berikut adalah contoh surat rasmi memohon cuti daripada pihak sekolah sekiranya pelajar tidak menghadirkan diri ke sekolah tanpa sijil sakit ataupun untuk dikepilkan sekali bersama sijil sakit. Surat rasmi memohon cuti ini penting untuk memastikan rekod berhenti sekolah kelak tidak mempunyai rekod kesalahan ponteng sekolah.

Contoh Surat Rasmi Memohon Cuti Sekolah
Amza bin Mohamad
blok t-7,taman sena ,
01457,kuala kemunting
shah alam selangor
_____________________________________________________________
Guru kelas 4biru
sek keb miru sentosa,
jalan parit buntar,
04580,port dickson
perlis indera kayangan 18/10/2011

Tuan/Puan,

PER:TIDAK HADIR KE SEKOLAH

Merujuk pernyataan diatas ,saya waris penjaga Amza bin Mohamad ingin menjelaskan sebab anak jagaan saya tidak dapat menghadirkan diri pada 17/10/2011 .

2. Anak jagaan saya tidak dapat menghadirkan diri ke sekolah disebabkan mengalami demam yang bermula setelah pulang dari sekolah pada beberapa hari yang lepas.

3. Saya telah membawa anak jagaan saya untuk dirawat pada malam 17/10/2011 berikutan demam yang berlanjutan. Dengan itu, saya sertakan sekali sijil cuti sakit yang diberikan doktor bagi membolehkan anak saya bercuti sehari.

Saya ingin meminta maaf diatas kejadian ini dan berharap dari kerjasama pihak tuan .

Sekian terima kasih .

Yang Benar
(Mohamad Bin Romzi)
Ranking: 5

{ 15 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

cun..cntik nie


March 16, 2013 at 8:23 AM
Nurin Iman said...

besa besa ja.....


March 21, 2013 at 1:04 PM
Anonymous said...

Kalau takda slip cuti sakit mcm mna nk buat ?


April 17, 2013 at 7:59 PM
Anonymous said...

macam mana nak tulis surat cuti . tak datang sekolah dah seminggu dah tak datang takut cikgu marah lah pula macam nak berhenti sekolah agama senai je tapi kena periksa upkk lah


April 22, 2013 at 6:54 PM
Anonymous said...

mcm mna ye xde surat mc yg doktor bg nanti ye???


May 2, 2013 at 9:53 AM
Anonymous said...

Pehal tarikh betul-betul sebelah alamat sekolah? Bukan kena hujung kertas ke?


May 7, 2013 at 11:33 AM
Anonymous said...

thank you^^


June 8, 2013 at 9:22 AM
Anonymous said...

thnks....


June 8, 2013 at 9:23 AM
Anonymous said...

Baekkk ahhh!


July 28, 2013 at 12:45 PM
mohammad iskandar hasnan azan said...

terima kasih.....karangan sedapppppp....semua suka...sungguh jelas dan enaknya.....karangan sepap memang terbukti sudah


September 29, 2013 at 8:35 PM
Anonymous said...

terbaik


October 7, 2013 at 6:14 AM
Anonymous said...

aq rase kan bende nie bodoh lah


October 27, 2013 at 8:48 PM
zulafiq akmal said...

WE KORANG SKLH AGAMA KAT MANE


February 18, 2014 at 8:01 PM
Anonymous said...

nice one but is the date beside the address?????


April 3, 2014 at 11:59 PM

Post a Comment

 
© OneNewsHub All Rights Reserved