Ngeri! Tradisi Orang Makan Orang Yang Paling Kejam Di China

on Sunday, January 27, 2013

Sebuah desa terpencil di negara China, setiap tahun menjelang tahun baru, mereka akan melakukan pesta pemotongan daging secara besar-besaran. Kerana bagi mereka, daging merupakan makanan mewah yang susah untuk diperolehi.

Sehingga mereka hanya boleh memakannya setiap tahun sekali saja dan hanya pada hari istimewa tersebut. Desa terpencil ini berada di negara China. Walau terpencil, namun setiap pelancong yang ingin ke salah satu tempat pelancongan di china, bakal melewati desa tersebut. Jika ada pelancong perseorangan yang melakukan perjalanan, mereka biasanya akan tumpang menginap di rumah warga desa tersebut.

Jika mereka mendapati pelancong wanita, mereka akan menangkap si wanita tersebut kemudian diikat dan dilarang keluar rumah. Si wanita tersebut akan diberi makan dan tempat tinggal percuma oleh warga. Sekiranya wanita tersebut masih dara, mereka juga boleh mendekati lelaki lain. Kerana bagi mereka, bahagian sensitif wanita akan lebih wangi berbanding yang bukan virgin. Sehingga harus menjaga mereka supaya tidak ditindas oleh laki-laki lain.

Ketika menjelang imlek(hari istimewa), wanita tersebut akan dibunuh dan badan dia akan dijadikan daging oleh warga mereka. Wanita yang tadinya diculik oleh warga akan dicuci bersih terdahulu hingga dicabut seluruh bulu di badannya.

Kemudian wanita itu di telanjang dan kaki tangannya diikat ketat dan dibawa ke tempat persembahan mereka, kemudian akan dilanjutkan upacara pemotongan.

Desa tersebut mempunyai peraturan, jika lelaki yang mahu berkahwin, mereka mesti berkahwin dengan wanita dari kampung sendiri. Kerana perempuan diluar hanya digunakan untuk dimakan sahaja. Anggapan warga desa tersebut, wanita dari luar hanya boleh dimakan tak boleh dinikahi. Haram bagi mereka.

Wanita ini akan dipotong dan dia hanya mampu menangis tanpa jeritan. Kerana mereka tahu tiada orang yang akan menyelamatkan diri mereka. Wanita tersebut akan dipotong lehernya terdahulu supaya berhenti bernafas.

Wanita yang dipotong tersebut berumur 20-an. Dia rupanya adalah seorang pekerja di bandar. Kerana dia berhenti dari pekerjaannya dan setelah 1/2 tahun masih belum mendapatkan pekerjaan yang sesuai, sehingga dia mengambil keputusan untuk bercuti seketika bagi menikmati hidup dan berakhir dengan kecelakaan begini.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© OneNewsHub All Rights Reserved