Cara Melakukan Seks Malam Pertama

on Saturday, February 16, 2013


Tips ini sangat sesuai digunakan pada malam pertama. Pada malam pertama, lebih-lebih lagi untuk melakukan persetubuhan dengan pasangan isteri yang masih dara merupakan suatu cabaran yang terpaksa ditempuh dengan sabar oleh pasangan pengantin.

Persetubuhan yang dimaksudkan untuk memecah dara perlu dilakukan dengan lemah lembut dan bertimbangrasa. Ini akan menolong meminimakan rasa kesakitan isteri sewaktu dara terkoyak menerusi tusukan pertama.

Malam pertama memberi banyak cabaran kepada pasangan lelaki dan wanita, terutama yang suci. Jika pasangan wanita menyimpan kesuciannya selama ini, sudah tentu malam pertama memberi makna besar kepadanya. Ini kerana dia dapat memberi anugerah yang sungguh bernilai kepada lelaki dicintainya.

Seseorang wanita perlu tahu dia tidak harus berasa takut atau ‘seriau’ hingga peristiwa pada malam pertama menghadirkan tekanan kepadanya dan pasangan. Dia perlu melayani pasangan dengan membalas sentuhan dan belaian yang pasangannya lakukan, supaya sentuhan malam pertama lancar.

Wanita juga perlu bersabar jika pasangan tidak melakukan sentuhan pertama malam itu kerana mungkin belum dapat sesuaikan diri dengan persekitaran atau letih untuk memberi tumpuan kepada hubungan seks.

Apabila keadaan mengizinkan, hubungan keintiman seksual akan dilakukan dan sentuhan malam pertama berlaku. Si dara perlu tahu memainkan fungsinya apabila pasangan mendekati dan mula menyentuh tubuhnya.

Cara yang disarankan oleh orang Melayu ialah, suami duduk bersila setelah melakukan istimta’ yang secukupnya. Isteri didudukkan menghadap suami dalam keadaan mencangkung dan farajnya berada di atas zakar.

Di sepanjang posisi ini dilakukan suami tidak memainkan peranan yang aktif, tetapi hanya mencumbu dan membelai isteri bagi meningkatkan kenikmatannya.

Zakar dihalakan ke arah lubang faraj, kemudian isteri akan memasukkan zakar ke dalam liang farajnya dengan memandukannya dengan tangannya dan kemudian menekan farajnya ke arah kepala zakar dan memasukkan zakar sedikit demi sedikit.

Isteri akan berada di dalam keadaan nikmat dan sakit yang meningkat dan menurun semasa proses memecah dara. Isteri akan membuat pilihan, dia akan menekankan farajnya agar zakar masuk lebih dalam apabila nikmat yang dirasainya lebih hebat dari kesakitan. Isteri akan berhenti sejauh mana dia merasa kesakitan lebih hebat dari kenikmatan. Bila kenikmatan meningkat kembali, dia akan menyambung kerjanya itu, agar zakar dapat masuk lebih dalam. Dengan cara ini akhirnya dara terkoyak, dan kemudian persetubuhan akan diteruskan dalam posisi yang lain atau dihentikan lalu dilakukan pada masa yang lain.

Kenikmatan pada isteri masa memecah dara itu dapat ditingkatkan dengan cumbuan dan rangsangan dari suami ke arah buah dada, pinggang, tengkuk, leher, mulut dan telinga isteri. Dalam ertikata lain, suami perlulah melakukan cumbuan yang berterusan agar isteri itu lupakan dirinya dan kesakitan. Menghisap lidah isteri adalah amat baik dilakukan pada ketika itu.

Dia boleh membantu pasangannya bersedia dan menyentuh pasangannya mengikut keselesaan pasangan supaya perasaan syahwat pasangan membara. Wanita perlu berhati-hati apabila menyentuh anggota sulit pasangan ketika itu kerana mungkin mengakibatkan pasangannya hilang kawalan syahwat dan klimaks awal. Jika ini berlaku, jangan terperanjat!

Jika sentuhan dan geselan anggota sulit terasa kesat untuk permulaan, geselan boleh dilakukan secara lembut serentak dengan sentuhan tubuh badan supaya rangsangan berlaku dan mukosa faraj menjadi lebih lembap.

Bagaimanapun, jika masih kesat, tidak salah untuk pasangan berkenaan menggunakan jeli untuk memudahkan lagi kemasukan zakar.

Masalah boleh berlaku apabila teruna tertekan atau cemas kerana memikirkan tanggungjawab yang hendak dilakukannya, iaitu hubungan penetratif.

Jika berasa seriau, dia akan hilang perasaan rangsangan dan ereksi yang ‘membina’ itu akan terus kendur dan hilang kekerasan. Dia akan gagal melakukan penembusan faraj yang biasa dikaitkan dengan malam pertama kepada pasangannya.

Keadaan ini dikenali sebagai ‘mati pucuk malam pertama’. Perkara sama boleh berlaku kepada pasangan wanita. Jika pengantin wanita berasa seriau, dia tidak akan dapat mengawal pembukaan faraj. Ketika pasangan ingin menyalurkan ereksi, farajnya akan mencengkam tanpa kawalannya. Keadaan ini dikenali sebagai ‘vaginismus’ atau cengkaman faraj tanpa kawalan.

Senario dijelaskan tadi jarang berlaku apabila pasangan peka mengenai ‘malam pertama’ dan bersama-sama membuat persediaan dengan mendapat maklumat mengenai fungsi yang mereka berdua perlu ambil ketika menyelenggarakan adegan malam pertama. Sangat nikmat, jika suami isteri melakukan french kiss ketika proses tusukan zakar ke dalam faraj.
Ranking: 5

{ 29 comments... read them below or add one }

obat kuat sex said...

oke terima kasih gan artikelnya


March 25, 2013 at 10:57 AM
rudi said...

terimakasih informasinya...


April 10, 2013 at 1:42 PM
Anonymous said...

thanks for information


May 8, 2013 at 4:29 PM
Anonymous said...

PTT KA D LLKUKAN


May 24, 2013 at 1:33 PM
Anonymous said...

Makasih infonya mantap


May 29, 2013 at 4:43 PM
Anonymous said...

apasal bila aku baca info ni mcm tkde rasa apa2 ekk?? adakah aku ni gayy????


May 30, 2013 at 8:36 PM
Azlin1977 said...

ala benda2 ni suma budak2 zaman skrg dah tau la..x payah diajar pun..mereka lg pandai


July 1, 2013 at 5:37 PM
haiqal hakimi said...

trima kasih..sy budak kmpung


July 17, 2013 at 2:24 AM
Anonymous said...

Orang lelaki kena bersabar, bukan senang kerja nak pecah dara, takut terpancut awal, macam pokok getah yang baru ditoreh.


July 22, 2013 at 1:10 AM
Anonymous said...

Jangan terpancut awal, macam pokok getah yang baru pertama kali ditoreh.


July 22, 2013 at 1:12 AM
Anonymous said...

Kali pertama buat bnda nie ..tak rse skit ker??


August 5, 2013 at 10:44 PM
Anonymous said...

Skit ke bila zakar nk masuk dlm faraj


August 6, 2013 at 4:26 PM
Anonymous said...

kena mcm tu ke bru pecah dara?


August 12, 2013 at 2:38 AM
Izyeen omei said...

Sakit tp nikmatnya tak terhingga


August 13, 2013 at 8:49 PM
Anonymous said...

Sye bru brkahwin pd bulan may yg lpas..pngalaman mlm.pertama..proses pecah dara sgt mnyakitkn..ade drah..adakah ia perkara biasa??


August 17, 2013 at 9:42 PM
azizi aizul said...

Msti la..perasaan sakit tetap ade..tpi perasaan nikmat lg menyeronokan


August 27, 2013 at 2:55 PM
Anonymous said...

Biase kot..kalau xd darah..dara dah xd..


August 27, 2013 at 2:56 PM
natasha said...

tasha takut la..rasa seriau je msti skit..


August 31, 2013 at 11:37 AM
Anonymous said...

sakit tu mule2 je.... pastu jd sedap.....


September 11, 2013 at 8:38 PM
nadia said...

Mcm tu ke.hurmm
Nadia mcm risau mlm pertama nnti..lg smggu sblm nikah ni
Tapi kalau nak buat posisi mcm di syorkan ni..sbnrnya rasa malu sgt..nadia ingt lelaki saja akn aktif dan nadia nak baring je atau ikutlah posisi ape yg husband nak..

Nadia nk tnye, selalu lelaki cpt klimaks ke? Mcm mana nk lambatkn klimaks lelaki?


September 13, 2013 at 7:54 AM
Anonymous said...

Nadia: suruh suami mnum air kasturi kijang...


September 15, 2013 at 12:26 AM
Anonymous said...

sedap nya itu kalau wanita masih dara . Batang pun macam mau patah itu hahahah .


September 20, 2013 at 1:03 PM
Anonymous said...

Kalau ada masalah yang last sekali (vaginismus) mcm mana.ada sesiapa boleh tolong? puas saya cuba untuk hilangkan perasaan takut...doakan yang terbaik untuk kami suami isteri.


November 18, 2013 at 10:23 PM
Anonymous said...

yg x ase sakit dara da x de kut?. Bila da pecah, sakitnye sampai 2-3 ari. Nak basuh kencing pun pediihh. ngilu pun ade. Segan lg la ade ngan husband. Oleh itu wahai anak anak perempuan sekalian, pelihara la kehormatan itu. Memang manis mlm pertama kalau suami adalh org pertama yg mengorbankan kite.. Tengok layanan dia...emmm...terbaik...


November 18, 2013 at 11:41 PM
Anonymous said...

As salam Pengalaman yang pertama...sungguh hebat malam pertama lakukan dengan perlahan...malam kedua untuk biasakan kedudukan bersama pasangan...malam ketiga kalau penat bekerja kena rest...untuk brsama isteri atau pasangan kita biar lah kedua duanya cukup rehat dan bertenaga...baru climax kedua dua dtg dengan terbaek...fuuhhh lega kalau dah pecah dara...pasangan kita...layanan pasangan pun akan menjadi the best...but jangan lupa bagi salam pada pasangan perempuan sebelum lakukan...all the best pada semua yang telah menempuh alam keluarga.wasalam.


November 22, 2013 at 9:59 AM
me amor said...

Susah jgak nk pchkan dara ni


November 23, 2013 at 11:40 PM
rezal said...

pecah kepala baca komen smua ni..kiki


November 30, 2013 at 12:37 AM

Post a Comment

 
© OneNewsHub All Rights Reserved